niedziela, 6 kwietnia 2014

Babeczki z kaszy jaglanej bez jaj i mleka

Dzisiaj postanowiłam poeksperymentować ze zdrowym deserkiem. Niestety ze względu na bez mleczną i bez jajeczną dietę nie mam szerokiego pola do popisu, ale coś nam wyszło :)


Składniki:
- 1 szklanka kaszy jaglanej
- 5 jabłek
- cynamon
- 2 łyżki mielonego lnu (zamiast jajka)

Kaszę jaglaną opłukać pod bieżącą woda (pozbawiamy ją wówczas naturalnej goryczki). Kaszę gotujemy w proporcji 1 szklanka kaszy na 2 szklanki wody. Kasza gotuje się dosyć szybko, także pamiętajmy o tym :)
Ugotowaną i przestudzoną kaszę mieszamy ze starkowanymi jabłkami i cynamonem. Aby konsystencja masy była bardziej zbita, zamiast jajka dodajemy 2 łyżki mielonego lnu. Całość możemy posłodzić - jednak jak jabłka są słodkie nie ma takiej potrzeby (noo chyba, że ktoś lubi bardzo słodkie desery :))

Tak przygotowaną masę wkładamy do foremek na muffinki i zapiekamy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez około 30-35 min (do suchego patyczka).

Ja jadłam babeczki na kolację i przyrządziłam sobie do nich prażone z cynamonem jabłka. Pyyycha :)

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz