czwartek, 7 maja 2015

Tarta na spodzie z kaszy jaglanej ze szparagami, cukinią i indykiem

Jestem wielką fanką różnego rodzaju tart wytrawnych i postanowiłam poszukać zdrowszej alternatywy dla spodu. Tarta jest dla mnie awaryjnym wyjściem kiedy nie mam nic na obiad, wówczas robię przegląd lodówki i jako farsz ląduje wszystko co jest w lodówce :) Jednak zbyt częste jedzenie ciasta kruchego z kostką masła to słaba perspektywa... Kiedyś robiłam kotlety z kaszy jaglanej ze słonecznikiem więc pomyślałam sobie, że skoro z takiego farszu wyszły świetlne kotleciki, to czemu nie spód :) No i udało się. Zdecydowanie mogę powiedzieć, że znalazłam idealną alternatywę dla "kostki masła"!




Składniki na spód:
- szklanka suchej kaszy jaglanej
- 100 g ziaren słonecznika
- 2 małe jajka (lub jedno duże)
- papryczka chili (suszona), czosnek, natka pietruszki, sól
- łyżka mielonego siemienia lnianego

Kaszę jaglaną gotujemy na małym w lekko osolonej wodzie w proporcji 1:2 (kasza:woda) do momentu aż kasza wchłonie całą wodę. Przykrywamy pokrywką i czekamy aż lekko ostygnie.
Słonecznik miksujemy w młynku/malakserze. 
Słonecznik i kaszę łączymy ze sobą, dodajemy jajka, siemię lniane i wszystkie przyprawy.

Blaszkę to tarty lekko natłuszczamy i wykładamy masą z kaszy i słonecznika.

Tak przygotowany spód wstawiamy do nagrzanego do 190 stopni piekarnika i podpiekamy około 10-12 minut.

Składniki na farsz:
- pęczek zielonych szparagów
- 300 g piersi z indyka
- pół zielonej cukini
- pół żółtej cukini
- opakowanie jogurtu greckiego
- jajko
- 50 g fety
- sól, pieprz, oregano
- posiekany drobno koperek

Szparagi myjemy i odłamujemy zdrewniałe części. Kroimy na około 3-4 cm kawałki.
Pierś z indyka myjemy i kroimy w kostkę, podsmażamy w ulubionych przyprawach na patelni (bez tłuszczu).
Cukinię (żółtą i zieloną) kroimy w plasterki (około 5 mm) i grillujemy lub podsmażamy na patelni bez tłuszczu z odrobiną soli.
Kiedy spód jest już gotowy na sam dół kładziemy cukinię, następnie szparagi i mięso.


Całość zalewamy sosem przygotowanym z jogurtu greckiego i jajka oraz przypraw.


Na wierz kładziemy fetę pokrojoną w kostkę.
Całość wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na około 15-18 minut.

SMACZNEGO!!!




3 komentarze:

  1. też lubię wytrawne tarty, muszę wypróbować Twój "alternatywny" spód:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, na prawdę super się komponuje. a i rewelacyjnie się kroi - a też miałam obawy :)

      Usuń