niedziela, 15 marca 2015

Nernik, czyli sernik z nerkowców

Jestem wielką fanką różnego typu serników i postanowiłam za eksperymentować z ciastem wykonanym z samych orzechów. Troszkę z ciekawości, czy rzeczywiście jego smak bardzo będzie przypominał tradycyjny sernik. No i okazało się, że bardzo przypomina! Jest wspaniały, ma delikatną i puszystą konsystencję i rozpływa się w ustach!!
Jest bez mąki, bez cukru, bez tłuszczu!





Składniki:

Spód:
- 100 g daktyli
- 100 g blanszowanych migdałów
- szczypta cynamonu

Migdały moczymy około 2 godzin w wodzie. Następnie wrzucamy wraz z daktylami i cynamonem do blendera lub maszynki do mielenia i mielimy.
Masa ma bardzo lepiącą konsystencję. 
Wylepiamy nią dno formy, w której będzie sernik.
Wyłożoną blaszkę spodem z migdałów i daktyli wkładamy do lodówki.

W tym czasie przygotowujemy masę:

Masa:
 - 500 g nerkowców
- puszka mleka kokosowego (sama gęsta część)
- banan
- sok z limonki
- 1/3 szklanki syropu z agawy
- laska wanilii

Nerkowce moczymy w wodzie minimum 6-8 godzin (najlepiej zostawić na noc).
Po upływie tego czasu wrzucamy je do blendera i miksujemy na proszek. Dodajemy gęstą część mleczka kokosowego, banana oraz sok z limonki. Blendujemy ponownie. Na koniec dodajemy syrop z agawy i wanilię. Całość mieszamy dokładnie i wylewamy na migdałowo-daktylowy spód.

Ciasto musi stężeć w lodówce minimum 2-3 godziny (ja zostawiłam na noc).

U mnie podany z musem z truskawek.

SMACZNEGO!!!




3 komentarze:

  1. Ciągle sobie obiecuję, że taki zrobię;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też długo się do niego zabierałam, aż w końcu się udało! teraz żałuję, że tak późno :)

      Usuń