piątek, 19 lutego 2016

Tort z masą smietanową z mascarpone

Do żłobka dla dzieciaków chciałam zrobić jakiś prosty, bez żadnych udziwnień tort. Upiekłam biszkopt i przełożyłam po prostu masą :) dekoracja też prosta, ale mam nadzieję, że dzieciakom się podobało i smakowało, bo zniknął do ostatniego okruszka!





Składniki:

- biszkopt z tego przepisu

Masa:
- 500 g mascaropne
- 300 ml śmietanki 30-36%
- 3/4 szklanki cukru pudru trzcinowego

Śmietanę ubijamy na sztywno. Dodajemy cukier (stopniowo). Dodajemy stopniowo mascarpone mieszając. I tak mamy gotową masę :)

Biszkopt przekrawamy na 3 placki. Każdy placek nasączamy. U mnie nasączenie z wody z cytryną i miodem :)

Przekładamy tort masą zostawiając 1/4 masy z serka i śmietany do obłożenia tortu.

Do pozostałej masy dodałam 150 g nutelli (można dać samo kakao). Wymieszałam za pomocą miksera i obłożyłam za pomocą szpatułki. Udekorowaliśmy kolorowymi cukiereczkami.

PS. przed dekoracją cukierkami tort można wstawić do schłodzenia. Wówczas mamy większą pewność, że cukierki nie zaczną się rozpuszczać na masie :) 

Nie mam zdjęcia po przekrojeniu niestety :(

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz