sobota, 4 czerwca 2016

Wiosenny bigos z młodej kapusty

Naszła mnie ogromna ochota na bigos z młodej kapusty. Nie wiem jak u Was, ale u mnie wywołuje wspomnienia z dzieciństwa. Uwielbiałam bigosik mojej mamy. Zawsze miał taki sam smak. Chyba dodawała jakiś tajemny składnik, bo ja nie potrafię takiego smaku osiągnąć.
Mimo wszystko wyszedł pyszny! I polecam! Bo jest prosty, szybki, można go zjeść jako samodzielne danie lub mieć jako dodatek do obiadu :)

Składniki:
- główka młodej kapusty
- marchewka
- liść laurowy
- ziele angielskie
- koncentrat pomidorowy lub pasta pomidorowa
- opcjonalnie mięso mielone, kiełbasa
- sól, pieprz, papryka słodka i ostra
- pęczek koperku

Kapustę szatkujemy, wrzucamy do garnka i wlewamy troszkę wody. Marchewkę ścieramy na grubych oczkach tarki i wrzucamy do kapusty. Dodajemy liść i ziele, lekko solimy i przykrywamy garnek. Gotujemy około 15-20 minut co jakiś czas mieszając. Na koniec dodajemy koncentrat, przyprawiamy. Gdy kapustka jest już miękka, dodajemy posiekany drobno koperek.

SMACZNEGO!!!

ps. jeśli chcemy dodać mięso, to kiełbaskę drobno kroimy i wcześniej podsmażamy. Jeśli mięso mielone, doprawiamy solą, pieprzem, majerankiem, czosnkiem i robimy malutkie kuleczki, które wrzucamy jak kapusta jest już al dente. Gdy mięso będzie gotowe, dopiero dodajemy pomidory.

2 komentarze:

  1. Też kiedyś robiłam bigos z młodej i mi o wiele bardziej smakuje niż tradycyjny :p Bardzo apetyczny Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo ja też go bardzo lubię. ale porządny prawdziwy bigos z kiszonej kapusty też uwielbiam :)

      Usuń